Οι μέρες που διανύουμε προσφέρονται για γιορτινές δραστηριότητες με θέμα τα Χριστούγεννα. Έτσι, ξεκινήσαμε με τους μαθητές μου να μαθαίνουμε τα κάλαντα των Χριστουγέννων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Θέλοντας να κάνουμε κάτι πέρα από το τραγούδι, το οποίο είναι λίγο δύσκολο στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για τεχνικούς λόγους, σκέφτηκα να αξιοποιήσουμε μία αγαπημένη μουσική πλατφόρμα των παιδιών, το «Chrome music lab» για να παίξουμε με έναν πιο δημιουργικό τρόπο τα Κάλαντα!
Ξεκινήσαμε να μάθουμε τα κάλαντα Χριστουγέννων της Κρήτης και ακούσαμε δύο διαφορετικές εκτελέσεις. Πρώτα ακούσαμε την εκτέλεση με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα:
Στην συνέχεια, ακούσαμε
μια πιο σύγχρονη εκτέλεση από την χορωδία Σπύρου Λάμπρου:
Αφού ακούσαμε το τραγούδι και μάθαμε τα λόγια, πειραματιστήκαμε με την δημιουργία γραφικής παρτιτούρας και απόδοσης της μελωδίας του τραγουδιού με την εφαρμογή "Song Maker" του "Chrome music lab".
Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:
Πρώτος τρόπος: Σε κάποια τμήματα που ήταν πιο προχωρημένα, έδωσα την παρτιτούρα με τα χρώματα που βρήκα από το blog της εξαιρετικής συναδέλφου Αναστασίας Σταυρουλάκη (την οποία έχει δημιουργήσει ο κύριος Τάκης Παπαδημητρίου) και ζήτησα από τα παιδιά να μεταγράψουν την μελωδία στο περιβάλλον του Chrome music Lab. Τα χρώματα στην παρτιτούρα βοηθούν, γιατί το Chrome music lab, παρουσιάζει την κάθε νότα με ένα συγκεκριμένο χρώμα (ίδια χρώματα με το μεταλλόφωνο και τα boomwhakers).
Καλό είναι να σημειωθεί, ότι τα παιδιά πρέπει να είναι εξοικειωμένα με τις ρυθμικές αξίες και το τονικό ύψος, καθώς και με το περιβάλλον του chrome music lab για να προχωρήσουν σε αυτή την δραστηριότητα. Διαφορετικά, η δραστηριότητα μπορεί να γίνει, αλλά χρειάζεται περισσότερη καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό και σίγουρα περισσότερες διδακτικές ώρες.
Για να δείτε την εικόνα με την παρτιτούρα, πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο από το blog της Α. Σταυρουλάκη "Παίζω με μουσική"¨: http://paizomemousiki.blogspot.com/2019/12/guest-post.html
Δεύτερος τρόπος: Στα τμήματα που δεν ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένα με τις ρυθμικές αξίες, έστειλα το link με την γραφική παρτιτούρα από τα Κάλαντα, την οποία είχα δημιουργήσει στο Song Maker του Chrome music lab και στην συνέχεια, τους ζήτησα να πειραματιστούν με τα διαφορετικά μουσικά όργανα που υπάρχουν στην εφαρμογή, καθώς και την δημιουργία ρυθμικού μοτίβου, το οποίο θα συνόδευε την μελωδία.
Δείτε παρακάτω το link για τα Κάλαντα Χριστουγέννων της Κρήτης:
https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/4527327173148672
Μέσα από την
συγκεκριμένη δραστηριότητα, τα παιδιά μπόρεσαν να εξοικειωθούν περισσότερο με
την μελωδία του τραγουδιού που μαθαίνανε, καθώς και να πειραματιστούν με την
δημιουργία μιας διαφορετικής εκτέλεσης του τραγουδιού μέσω του προγράμματος Chrome music lab. Φυσικά, τα πιο μεγάλα παιδιά,
έκαναν μια καλή επανάληψη και στις ρυθμικές αξίες!
Έτσι, προσεγγίσαμε τα Κάλαντα με έναν τρόπο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, διασκεδάσαμε, μάθαμε και δημιουργήσαμε!
Η δραστηριότητα προτείνεται για μαθητές Δημοτικού των τάξεων Δ' - ΣΤ'
Για περισσότερες πληροφορίες για το Chrome music lab, επισκεφτείτε την σελίδα της εφαρμογής: https://musiclab.chromeexperiments.com/
Πηγές:
http://paizomemousiki.blogspot.com/2019/12/guest-post.html
https://www.youtube.com/watch?v=pyIWeg4_K60&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=KnhYUh_4VLM&feature=emb_logo
https://musiclab.chromeexperiments.com/
0 Σχόλια