Συνοδεύουμε ρυθμικά την μουσική "Can - can" - Παίζουμε με το τέταρτο και το όγδοο

Από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις πρώτες ρυθμικές αξίες μαθαίνοντας να παίζουν "τα" και "τι-τι" (τέταρτα και όγδοα) με ηχηρές κινήσεις ή με μουσικά όργανα.

Στην Γ' - Δ' Δημοτικού, κάνουμε μια επανάληψη σε όσα είχαμε μάθει από τις προηγούμενες χρονιές για το τέταρτο και το όγδοο και συνεχίζουμε με νέες δραστηριότητες. 

Πριν φτάσουμε στην αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών, η οποία είναι η εκτέλεση ρυθμικών αξιών σε συνδυασμό με βίντεο, κάποιες αρχικές δραστηριότητες που κάνουμε είναι οι παρακάτω:

1) Χτυπάμε με παλαμάκια μικρές ρυθμικές φράσεις που αποτελούνται από τέταρτα και όγδοα.

2) Περπατάμε με τον ρυθμό που μας δίνει το τύμπανο αργά (τέταρτο) και πιο γρήγορα (όγδοα).

3) Δημιουργούμε δική μας ρυθμική παρτιτούρα και την εκτελούμε. Σε αυτή την δραστηριότητα κάποιοι μαθητές επιλέγουν μία ηχηρή κίνηση για το τέταρτο και μία για τα όγδοα.

4) Δημιουργούμε το δικό μας ρυθμικό σχήμα με την βοήθεια της εφαρμογής από το φωτόδεντρο.

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/5836

5) Ήρθε η ώρα για την αγαπημένη μας δραστηριότητα! Συνοδεύουμε ρυθμικά με μουσικά όργανα ή ηχηρές κινήσεις την μουσική "Can - can" παρακολουθώντας το βίντεο που ακολουθεί. Πριν γίνει η δραστηριότητα της εκτέλεσης, είναι σημαντικό ο δάσκαλος να δείξει στους μαθητές μία - δύο φορές πώς παίζονται οι ρυθμικές αξίες που υπάρχουν στο βίντεο. Στην συνέχεια, οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν ξεχωριστά με την κάθε εικόνα του βίντεο παίζοντας με παλαμάκια και τραγουδώντας "τα" και "τι-τι". Με αυτό τον τρόπο, θα καταφέρουν να προετοιμαστούν καλύτερα και να λύσουν πιθανές απορίες που θα τους δημιουργηθούν για την εκτέλεση των ρυθμικών αξιών. 

Αφού γίνει η απαραίτητη προετοιμασία, οι μαθητές μπορούν να συνοδεύσουν ρυθμικά την μουσική, αποφασίζοντας από την αρχή ποιά μουσικά όργανα ή ποιές ηχηρές κινήσεις θα χρησιμοποιήσουν. 

Δείτε το βίντεο  στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=qN5-iCacuYg&t=33s

Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες προτείνονται για μαθητές Γ' Δ' Δημοτικού και χρειάζονται δύο διδακτικές ώρες για να ολοκληρωθούν. Φυσικά, ανάλογα με τις ανάγκες και τους διδακτικούς στόχους, ο κάθε δάσκαλος μπορεί να προσαρμόσει τις δραστηριότητες με άλλο χρονικό προγραμματισμό και σε άλλες ηλικιακές ομάδες. 

Καλή διασκέδαση!



0 Σχόλια